Master

Master är en valack född 2001, alltså 10 år gammal. Han är en tysk import på 1.27cm, en B-ponny. Han står på en ridskola vid namn Östanbräck, en ridskola som jag tycker är toppen. Kan inte säga att han trvis där, men han kan leva med det. Och då jag rider han ofta så håller han sig i sin finhet! :) Han har nu stått på ridskolan i cirka 5år, om jag räknat rätt... Han är en fux med en vit strumpa på höger bakben, och helt klart stallets sötaste ponny! Ingen nybörjarponny då han kan lägga till något bocksprång i bland. Han är både snäll och busig! En mittimellan ponny som älskar ompyssling. :) En mycket skicklig och envis ponny! Måste säga själv att det är svårt att kontrolera han när han bestämt sig för något! xd Master kan även bli mycket stark! Främst i galoppen, men även mycket i traven.. Och kan säga att det är INTE kul när han sticker iväg ibland.. För när man inte får stopp på han brukar det sluta med att man sitter på marken eller så galopperar man tills han tröttnar. Man har inga andra val .. typ haha.. ;) Dock är han bara så med mig och dom som kan rida han "riktigt" eller vad man ska säga. Dom som är van att rida han med andra ord. Annrs är han hur lugn och trygg som helst med småbarn!
Han är INTE rolig att mocka till så alla vet... Han kissar och kissar och kissar..  och återigen kissar.. Det brukar ta imellan 1-2 timmar att mocka för mig ibland då ja måste fylla torv varje gång ja mockar... haha :) Men nu är jag van! Van med hur han gör när ja rider och hur det är att mocka till han! Men det va absolut inte kul dom första gångerna, kunde bara sätta mig ner och grina ibland haha, tragiskt men sant! xd
Helt otrolig ändå att ja kunde fästa mig vid den jobbigaste ponnyn ! haha fast ibland är han stallets snällstae ändå.. ;) och ibland, heeeeelt tvärtimot!



Kommentarer
Postat av: william

såååå söt:DDDD



SV; Naw tackar så mycket:D Så snällt:D

Och vad tycker du om mina "Black Eyes" modell bilder som jag har tagit på min vän:D?

2011-12-17 @ 15:37:49
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: Anonym

master är inte den sötaste hästen på hrpk!

2011-12-18 @ 00:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0