Varför Har Inte Du En Egen Häst Michelle???

Den frågan dyker upp lite här och var. Får höra det ganska ofta nu för tiden!
Men självklart vill jag ha en egen häst vem vill INTE ha det liksom? ;) Har tjatat och tjatat i hela mitt liv om en, men har jag fått en? no way'. Fick bli foder istället då det va billigare. Självklart är det roligt! Är ju lite som att ha egen häst. :) Man får känna på hur det är ungf. Har både fått prova med halv foder och helfoder. Kan säga att helfoder var mycket roligare, mer som en egen häst liksom. Men vi byggde sedan ut vårat hus för EN MÄNGD med pengar. Och då blev det inget mer en halv. Jo visst, visst är jag glad att jag får vara där ihuvudtaget, men tiden som helfodervärld med Master var verkligen MAGISK. Känns som att jag köpte han och nu sålt han. Men håller fortfarande att tjata om en egen häst, vill inte ha en exakt precis nu, men efter Master? Shiit MÅSTE ha en haha! ;) Men jag vill ju ha en vän som Master resten av mitt liv - en häst. Men känns som att det kommer bli som vanligt sedan efter Master, att jag hoppar runt på en ridskoleponny en gång i veckan.. Förhoppningsvis blir det inte så, då jag kommer tjata och göra allt för att nu ta på mig en egen häst. Jag vet att mina föräldrar tror på mig, att dom vet att jag skulle fixa det. Men vi har no manny, fml. :( Dock kanske det kommer plana ut sig lite mer med åren, men en så länge har vi knappt råd för mat! haha nej där överdrev jag, men lite pengar okej. I vilket fall som helst, kommer jag skaffa häst när jag flyttar hemifrån och hur lång tid är det inte till dess!?! gaasch döda mig.
Men men, hoppas verkligen att vi får ihop till en senare! Liksom hur azum hade det inte varit med en egen häst efter Master! Känner mig inte riktigt redo ännu, men nästa år?? Gud ja! Mogen och klar till då! Master kommer därimot få en ny foder värld, kommer leta efter någon som är liten och vill utvecklas. HOPPAS att min lillasyster kan ta över han, då jag känner mig trygg med det! Men fårse om hon har lust och så då! Är ju ett år kvar! Men än så länge verkligen lääängtar hon tills det blir nästa år, haha hoppas det håller i sig :) Även ska vi ju ha råd med både en häst till mig och foder till Casse, hoooppas, även fast det typ är 30% av 100, att det kommer att hända ... Tur att det är gratis att hoppas, för annars skulle jag haft en lååång räkning! xd
Döööör, så söt han är! Kungen va det ja! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0