gästbloggg

Hej jag heter Joanna Forsling, och för att hålla uppdateringen uppe här, tänkte jag köra lite gästbloggning. Jag är i alla fall 13 (blir 14 iår) år och har lärt känna Michelle igenom stallet, vi är jättebra kompisar sedan tre år sedan tror jag.  I hästvärlden har vi gjort typ allt tillsammans, debuterat vår första lokala tillsammans, ridigt ut i massor, nollat för första gången, rejsat genom heeela bergsjöbanan tusen gånger, osv. Hon tog över min förra foderponny också, som såklart är Master. Tänkte berätta lite mer om mig själv i alla fall;
Jag bor i lilla staden Hudiksvall & går på östra skolan i 7an där. Rider för Hudiksvalls rid & ponny klubb och lånar, som Michelle, en ridskoleponny därifrån, jag tävlat i både hoppning och erssyr med, men nu har vi gått över till bara dressyr, eftersom jag är för gammal för att hoppa b-ponny nu. Han heter Murgårdens Amber, men till vardags kallar vi honom Abbe, han är född 98 och welshponny. Börjar bli lång på honom, så tar vara på all tid vi har kvar tillsammans. Hade honom innan jul 5 dagar i veckan, men har nu gått ner till 3. Delar honom med en "mindre" tjej, som har honom 2 dagar i veckan, och dom håller på lära känna varandra, medans jag & han jobbat ihop oss nästan helt nu. Jag tävlar endast uppp till lc / lc+5 i hoppning än så länge och Lb i dressyr, har nyss börjat på LA nivån där, men har godkända resúltat. Jag och Abbe har blivit klubbmästare i både hoppning & dressyr år 2011, placeringar i LC & LB i dressyr, felfria i lc klasser, och kom totalt 2a i ridskolecupen 2011.  Har haft honom på foder i ett år och tre månader, dvs sedan han kom till ridskolan.
-
När jag inte är hos Abbe, går jag självklart i skolan, är med vänner, eller fotar. Inte ofta jag har brist på nåt att göra, haha! Jag fotar med en nikon d3100, och den fungerar super. Dock fotar jag inte lika mycket nu som på sommaren.
Tycker ni kan kika in på min blogg, om ni vill läsa mer om min vardag osv; http://forsliing.blogg.se/
XOXO, btw skicka lite söta komentarer så Michelle börjar blogga igeen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0